”Nytt År och nya krafter”

Är de inte så det brukar låta. Nyås löfte? Fyrdubbla friskusar på gymmet dagarna efter. Det är nu mer än två månader sen årsskiftet och fortfarande full rulle i Motala. Men mina mål är redan satta inför säsong 2014 och har varit det en längre tid… Så pass som vi tränar lär man sig snabbt att om det är något som ska göras så jobbar man på det direkt. Tränar jag på under en lång tid kommer jag till slut in i perioder som är lite tyngre och jobbigare. Som i sin tur ger ett mentalt och fysiskt övertag. Det gäller då att bita ihop, gilla läget och blicka framåt!

When the going gets tough, the tough gets going

Det är alltså inte bara kroppen som behöver träning, nedbrytning och progression. Mycket sitter i huvudet. Just nu jobbar jag på att vara proaktiv. Dvs att man tar ansvar för sitt liv, sina beslut och ageranden på ett målstyrt sätt. Jag tror det är viktigt att planera sin tid och agera därefter. För att må bra behöver jag ha koll på läget. Inte för stressigt och inte heller allt för lugna puckar. Jag har tre kurser i skolan just nu. Så jag spenderar mycket tid i löpspår, cykelkälla och simhall varvat med en del sömn mellan passen.

Det är klart att mycket fokus ligger på träning och återhämtning. Men för att må bra i det stora hela så ska alla bitar klaffa. Den sociala biten? Jag vet att min familj lever i alla fall… Skämt åsido. Känner inte att jag har det behov av att åka hem. Men det är något jag ska ta tag i, absolut! Martin och jag planerar att flytta ihop. Det kommer bli så mycket lättare att få in rutiner, spara tid och framför allt må bättre av ett steg till. Det börjar närma sig karriärövergång och det är mycket som ska ske innan dess. Tittar jag tillbaka på året då jag tog det steg att flytta till Motala så har mycket hänt. Tiden går fort. Jag har gått från en helt annan person till den jag är idag, men jag jobbar på fortfarande. Och jag ha fått så otroligt många vänner, är mer medveten och trivs med mig själv. 🙂 Har mer än ett år kvar på gymnasiet så vi får se vad som komma skall… 

Mot säsongen 2014 och lämna det gamla meriterna gjorda 😉Bild

2 kommentarer

Lämna en kommentar